写真と被写体

イサムノグチの彫刻を篠山紀信が撮る。
当然写真は艶かしい。
彫刻の一面を強烈に切りとった写真は
見逃してしまいそうな彫刻の一面に気づかせてくれる。
その他の情報は極端に削ぎ落とされる。
説明的な写真はない。
写真家のイロで被写体が染められると、
被写体に関心がある目からは当惑して映る。

 

PHOTOGRAPH AND ITS SUBJECT  [ Aug 11 2010 by AO ]


A photographer Kishin Shinoyama takes a picture of a sculpture of Isamu Noguchi.
Naturally, his picture has eroticism.
His picture that cuts out intensely a surface of the sculpture enables us to notice the part of one that is overlooked unconsciously. 
Other information is extremely chipped off.
There are no explanatory pictures of him.
When photo subject is colored with photographer's characteristic, it confuses the eyes of those who are interested in it.
六本木+建築家

前へトップページ次へ | AO | 2010/8/11